مقاله من در روز جهانی ام اس

ام اس محترم سلام
امروز قصد دارم با تو همراه تمام سالهای جوانیم گفتگو کنم.یادت میاید اولین نشانه هایت را هجده سال پیش و اولین رد پایت را شانزده سال قبل در عکسهای گرانقیمت ام ار ای نشانم دادی و همانموقع برای تهیه پول این عکسها که همه میگفتند نداریم غرورم را شکستی تا مجبور شوم از کسانی قرض کنم که سالها منت این قرض را بر سرم نهادند.یادت میاید سالهای اول دانشگاه انچنان بر زمینم زدی که از همراهی با دوستانم باز میماندم.یادت میاید با امذدن تو هرگز نتوانستم صعود به کوهستان را دیگر بار تجربه کنم.بارها انچنان بر زمینم زدی که دست و پایم را شکستی و در کنار ان دلم را.با وجود قدرتی که در علم و مدیریت خداوند توانا به من عطا کرده بود اما تو نگذاشتی که پله های ترقی را با حداکثر توان طی کنم.یادت میاید برای رفتن به جلسات اداری مجبور بودم منت کسانی را بپذیرم که لطف کمک به دیگران را هرگز نچشیده اند.یادت میاید چقدر زمان را در صف انتظار پزشکان /داروسازان وفیزیوتراپها از من گرفتی .یادت میاید میلیونها تومان پول را برای درمانهای موثر و غیر موثر از دست دادم .یادت می اید عشقم را به طبیعت گردی بابت ناتوانی که ایجاد کردی قربانی کردم .یادت می آید وقتی روی صندلی چرخدار نشستم دیگر نتوانستم احترام ببینم و جز ترحم چیزی ندیدم خاطرت هست انچنان در کنارم بودی که خانواده مرا باتو یکی دیدن و یادشان رفت که تو روح و جان را می آزاری و خلق و خورا تغییر می دهی و ازمن ، من دیگری می سازی. یادت می آید تو جای همسر و فرزند را برایم پر کردی و لذت همسری و مادری را از من سلب کردی. در خاطر آوردی که سرخی رویم را به زردی بدل کردی و تناسب اندامم را به ناموزونی کشاندی اما علیرغم همه قدرتمندیهایت من و سایر بیماران هنوز در جامعه، خانواده ، مکانهای علمی و اموزشی و تفریحی حضوری موثر داریم . ام اس محترم یادت باشد با وجود همۀ حقارتهایی که از وجود تو تحمیل شد اما ما همچنان سر افراز و پرافتخار ایستاده ایم . جناب مستطاب ام اس ، تو را بزرگ می خوانیم چون صبوری را به ما آموختی چون تحمل را مشقمان کردی و چون بزرگی را منشمان ساختی . حالا دیگر باید تو را نه میهمانی ناخوانده که همنشینی خواند که وسیلۀ احترام و بزرگیمان می شود . اخرین کلامم به تو این است که ماتو را داریم اما تو ما را نداری پس تو تنهاتری.

درباره nasim

با اسم ساختگی نسیم آمدم. اندوه سبب شد اینجا بیایم آخه بیماری ام اس دارم.بسیار از نظر جسمی کم توانم اما روح بزرگی دارم.
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

12 دیدگاه دربارهٔ «مقاله من در روز جهانی ام اس»

  1. حميد می‌گوید:

    سلام دوست عزيز
    اولين فروم ام اس رو به لطف دوستان ايجاد كرديم كه دوره هم باشيم و مقالات و گفت و گو هامونو اونجا انجام بديم
    خوشحال ميشيم به جمعمون بپيوندي
    http://www.mscenter.gigfa.com

  2. دالان می‌گوید:

    لینک شرکت در مسابقه بزرگ
    ” حدس میزنید دهمین رئیس جمهور ایران کیست ؟ ”
    http://www.dalan.ir/firstpoll.aspx

  3. کورال می‌گوید:

    مقاله ات جالب بود.مخصوصا خیلی خوب به پایان رسیده بود.
    موفق باشی.

  4. شهلا می‌گوید:

    نسیم جان این بیماری وحشی است و محترم به هیچ عنوان…#thinking
    امیدوارم همه ما میتلایان از شرش هر چه زودتر راحت شویم#smug
    ببخشید این لامصب قوت چشمانم را گزفته و نمیتوانم تمام متنت را بخونم
    #sad

  5. اميد می‌گوید:

    سلام#flower
    واقعاً گل گفتي #applause
    #hand

  6. سانی می‌گوید:

    عجب مقاله ای #applause

  7. مژگان می‌گوید:

    واقعا نوشته تاثیر گذاریه .خوشحالم که این همه استقامت بخرج دادی وبرات ارزوی موفقیت بیشتر همراه با سربلندی وسبزی رو ارزومندم#smug

  8. ساناز می‌گوید:

    نسيم عزيز
    تو انقدر محترم و خوبی که حتی اين بيماری را محترم خواندی
    نسيم عزيزم تو شايد جسمت بيمار باشد اما روحت بيمار نيست ، قلب ت بيمار نيست . باعث ازار کسی نشده ای ، بيماری ات باعث نشد تا دروغ بگويی تهمت بزنی .قلبی داری که مهربانی اش بی انتهاست.می توانی آدمها را ببخشی و دوست داشته باشی.
    نسيم عزيزم
    درس بزرگی دادی که مديونت هستم .
    شايد انتظار زيادی باشد که بخواهم لب خند بزنی به تمام دردهايت که می دانم سخت است.
    دوستت دارم #flower

  9. سوسن جعفری می‌گوید:

    با اجازه، به این متن در فیس‌بوک لینک دادم.

  10. امير می‌گوید:

    سلام.من ام اس ندارم اما در عوض يک مشابه دارم . ۶۰٪ سوختگی به ناچار از ۱۹ سالگی تا الان که ۲۹ سال دارم تنها همراه من .من فقط جسمم نسوخت من تمام آرزوهام سوخت باز هم خدا رو شکر.

  11. طلا می‌گوید:

    نسيم جان ، شما مایه ی افتخار و مباهات و دلگرمی ما همدردانت هستی #kiss #applause خدا همیشه پشت و پناهت گلک . #smile #flower

  12. پرهام می‌گوید:

    امیدوارم این ام اس دست از سر همه‌ی مردمان جهان بردارد #smile
    متن خوبی بود با پایانی عالی

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.