ترکیه 86 قسمت دوم

روز بعدی قرار شد بریم شهر کمر و رفتیم جاده ای زیبا با طبیعتی جنگلی و گاه کوهستانی شبیه مناطق بین بوشهر و فارس.ترکها انگار نسبت دو سال پیش هم پولدارتر شدند و هم کشورشون پیشرفت بیشتری داشته خیلی عالی بود که میدیدم غالب محصولات مصنوعی ساخت خودشونه جاده ها غالبا چند بانده شدند کنار دریا اغذیه فروشی تا محدوده ای نمیزنن تا الودگی و اشغال پیدا بشه ساحل بسیار تمیزه و از هر کوره ده وجای دیدنی واسه جلب توریست استفاده درست و برنامه ریزی شده کرده اند.روز بعدی تور لیدر به ما گفت امروز برنامه کشتی تفریحی داریم و ما که قرار بود بریم انالیا سفرمون تغییر کرد مردم عادی از راه سختی رفتن اما پلیس ما را راهنمایی کرد و از محلی راحتتر به کشتی وارد شدیم جز دیدن از نزدیک دریا دیگه لطفی نداشت نفری 40 دلار گرفتند و خدمات خیلی مناسب نبود ایرانیها هم که توی دیسکوی کشتی فقط رقص ایرانی کردند و اصلا از زیباییهای دریا بهره نبردن .روز چهارم مقصد قونیه بود و ما تقریبا از تور جدا عمل میکردیم طبیعت بین انتالیا تا قونیه هم قشنگ بود هر چه به شهر مدفن مولانا نزدیکتر میشدیم طبیعت گرم و خشک میشد و هوا و رطوبت شبیه مناطق مرکزی ایران .بافت قدیمی شهر حفظ شده بود و در کنارشهر قدیم شهر جدید هم بوجود امده بود.همه ترکها وقتی ادرس میپرسیدیم مولانا با لهجه خاصی شبیه او المانی ها مولانا را تلفظ میکردند جلو مقبره من گریستم و به مولوی گفتم دلم واست تنگ شده تو در مثنوی راه را نشان دادی اما ما ایرانیها نفهمیدیم اما غربیها ترا شناختند دلم برای فکر بلندت که ما نه بهش توجه کردیم و نه عمل تنگ شده است.در ان مکان احساس سبکی کردم مراسم سماع نبود اما تجهیزاتش را به نمایش گذاشته بودند چندتا مثنوی خطی هم به نمایش گذاشته بودند و خلاصه روز خوبی بود بازم ممنون از همراهانم و عشقشون.

درباره nasim

با اسم ساختگی نسیم آمدم. اندوه سبب شد اینجا بیایم آخه بیماری ام اس دارم.بسیار از نظر جسمی کم توانم اما روح بزرگی دارم.
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

12 دیدگاه دربارهٔ «ترکیه 86 قسمت دوم»

1. رونيکا می‌گوید:

اووووووووووووول#grin #eyelash #party

2. رونيکا می‌گوید:

ترک ها غير از اينکه پولدار تر شده باشن و کشورشون پيشرفت کرده باشه
    خودشون فرهنگشون بيشتر شده
    ترکيه يه زمانی کسی پشت چراغ قرمز می ايستاد همه پياده می شدن بهش فحش می دادن#surprise #smug
    باز هم خوشحالم که خوش گذشته

ولی خوشحالم که بهت خو گذشته نازنینم#hug #kiss

7. آرين می‌گوید:

سلام به دوست خوبم.
    امید که سفر بهت خوش بگذره.
    خیلی دیر به دیر آپ می کنی.نمیدونم چرا؟ولی من وظیفه خودمو انجام می دم.راستی بهت گفتم که استرس نداشته باش و الان هم تاکید می کنم چون دلیل ام اس،استرسه که هورمونهایی رو فعال می کنه..چند تا راه حل.
    1- هسته خرما رو تو آب ولرم بریز و بزار 24 ساعت بمونه.بعد می تونی روزی 3 قاشق تو وعده های غذایی مصرف کنی.بسیار خوبه.همینطور روغن زیتون و کنجد و البته روغن هسته انگور.(البته 2 تای آخری نیاز به آب کردن نداره.)
    خبرشو بهم بده.
    موفق باشی.
    آرین

8. مژگان می‌گوید:

#grin چه خوب صبح اومدم نظر بدم کامنت دونيت کامل باز نميشد الان که اومدم م يبينم عکس هم گذاشتی

9. توتیا می‌گوید:

جای ما را هم خالی کن ارزوی دریا سالها ست به دلم مانده

10. پانيذ می‌گوید:

سلام.من چند روز پيش داشتم چيزی رو جستجو می کردم به طور اتفاقی وبلاگ شما رو ديدم.کمی از مطالبشو خوندم.انقدر ساده و صميمی نوشتيد که واقعا جذب شدم و رفتم سراغ قسمت بايگانی!!!نمی دونستم کجا بايد نظر بدم.
    وبلاگتون يه حال و هوای خاصی داره.براتون آرزوی سلامتی دارم#applause

11. لات اينترنتي می‌گوید:

وجدانا عجب سفری و عجب سفرنامه ای ( مخصوصا عکسهاش) ايشاللا که همیشه به گردش و از این صوبتها
    ببین نسیم جون ! ولی فکر کنیم خرابکاری مربوط به اون بلیط ها کار فمن ها بوده !!! گرفتید چی چی شد ؟